divendres, 31 de març del 2023

EXCURSIÓ AL TURÓ DEL SÈU

Acabàvem el segon trimestre fent el nostre primer cim com a grup. Mentre els nens i nenes de la resta d'escola feien altres cims de la comarca o de més enllà, nosaltres començàvem per aquest petit turó situat a la zona de l'Ortoll.  Tot un esdeveniment que vam preparar amb antelació tenint en compte que era la nostra primera excursió fora de l'escola i per a algunes, el seu primer viatge en autocar.

Ben equipades i emocionades, vam agafar l'autocar rumb al Passeig Marítim. Val a dir que l'"autocarera", conscient de la importància d'aquesta primera experiència, va agafar el camí probablement més llarg fins a deixar-nos a la nostra destinació, un viatge que vam gaudir d'allò més (al Drive hi teniu les cares d'alegria dels nens i nenes pujades a l'autocar).

Uns dies abans, a la classe, vam preparar el nostre itinerari i vam conèixer els llocs pels quals hauríem de passar abans i després de fer el nostre cim: L'escultura de Pasífae, el Xalet del Nin, la Platja de Sant Gervasi (amb el seu xiringuito on molt amablement ens van cedir un espai exterior per a esmorzar), el túnel sota la via,  el mateix Turó del Sèu (amb les restes enderrocades de la que havia estat una "fàbrica" de sèu , que era la que dona el nom al turó), la carrerada de la Cerdanya (antic camí ramader que ara encara utilitzen els cavalls que baixen a pasturar al Parc del Garraf), i un bosquet de l'Ortoll on hi ha una gran cabana de troncs, on dinaríem i reposaríem una estona abans de retornar a l'escola (fent parada si teníem temps al Parc Infantil de davant l'antic Centre Cívic del Molí de Vent).

Vam poder completar sense problemes tot el nostre itinerari, utilitzant en els trams urbans una corda amb agafadors que ens havia regalat dies abans el Follet Picarol, i vam arribar a l'escola cansades però amb la il·lusió d'haver aconseguit la nostra fita.